X
تبلیغات
هنرستان - درس روزانه
ساختار وب لاگ آموزشی

نام درس :  ریاضیات امور مالی                          موضوع : محاسبات ذهنی                       صفحه 2-16

هدف : ایجاد توانایی در انجام محاسباتی            کلاس : سوم حسابداری                      سال تحصیلی 89-88

       که تسلط آنها در ثبت  عملیات حسابداری

            ضروری است

مراحل قبل از تدریس

هدفهای آموزشی رفتاری

رفتار ورودی

ارزشیابی تشخیصی

1- ضرب و تقسیم اعداد 5 و 50 و 500 و 25 و 250 و 2500 را ذهنی حل کند

2- مضارب دهدهی را ذهنی حل کند

3- اتحادها را ساده کرده و بتواند بطور ذهنی حل کند

4- قابلیت تقسیم اعداد 2 تا 11 را تشخیص داده – کسرهای متشکل از صورت و مخرج را به شکل عوامل ضرب تشخیص دهد

1- بتواند ضرب های ذهنی را بر اثر تکرار و تمرین حل کرده و جواب دهد و در امور مالی و حسابداری سریعتر فعالیت خود را انجام دهد

1- دانش آموز توانایی ذهنی خود را برای ضرب و تقسیم و ساده تر شدن اعداد بالا برده و بتواند در امور مالی از آنها ککمک گیرد و با استفاده از ریاضیات بتواند مشکلات مالی و اقتصادی را حل کند

مراحل ضمن تدریس

مراحل بعد از تدریس

مراحل ارائه درس

روش تدریس

وسایل آموزشی

فعالیت هنرجو

ارزشیابی پایانی

1- حضور و غیاب و احوالپرسی از دانش آموزان

2- توضیح برای فواید کاربردی محاسبات ذهنی

1- امتحان کتبی

2- نمونه سوال

3- نوشتن روبی تخته و حل تمرین ها و مسائل

1- مطالب کتاب

2- استفاده از نمونه سوالات کتابهای کمک درسی

3- استفاده از نمونه سوالامتحانات سال قبل

1- حل مسائل در دفتر

2- حل مسائل روی تخته در کلاس درس توسط دانش آموزان

3- حل پرسش های انتهای کتاب

بتواند توانایی های ذهنی خود را رشد دهد و هر چه آسانتر و ساده تر مسائل و اعداد را تشخیص و آنها را بدون استفاده از ماشین حساب حل کند تا زودتر به جواب برسد

2- بتواند برای تعیین اغلب اقلام مجهول و نامشخص از معادلات با متغیرها و درجات مختلف از آنها استفاده کند

3- بتواند برای برنامه ریزی دقیق در موقعیت های بحرانی و حساسی که متغیرهای زیادی در امور دخالت دارند و ناچار به استفاده از تحقیق در عملیات است پس وقتی موفق خواهد بود که با ریاضیات آشنایی داشته باشد .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه یازدهم آبان 1388ساعت 11:1  توسط میترا حبیبی  |